turkgeze

ترک قیزی

turkgeze

ترک قیزی

تبلیغات عجیب یک روزنامه دولتی + تصاویر

این روزنامه بیلبوردهای فراوانی را در سطح شهر تهران نصب کرده تا با تبلیغ این روزنامه، آمار فروش آن را بالا ببرد.

در بخشی از تبلیغات این رسانه که نزدیک به جریان انحرافی نیز است، جوایزی همچون سکه طلا و رنو برای مخاطبان این روزنامه تعیین شده است.

13281096391 تبلیغات عجیب یک روزنامه دولتی + تصاویر

تبلیغات سنگین روزنامه ایران در حالی است که این جنس تبلیغات بیشتر برای کالاهای اقتصادی و کالاهایی همچون چیپس، آدامس، پفک، صابون، لوازم خانگی و… کاربرد دارد که در آن تولیدکننده به منظور جذب مشتری، اقدام به تعیین جایزه می کند و چنین رویه ای در امور فرهنگی همچون رسانه دور از انتظار است.

یک کارشناس رسانه در گفتگو با جهان با اشاره به اقدام فوق معتقد است که در رسانه هایی که با افت شدید مخاطب روبرو می شوند، اقدامات تبلیغاتی برای جذب مخاطب انجام می شود اما در عین حال استفاده از چنین روش هایی حتی در مطبوعات زرد نیز مرسوم نیست.

13281096462 تبلیغات عجیب یک روزنامه دولتی + تصاویر

به گفته این کارشناس، “تبلیغات سنگین اینچنینی تنها از روزنامه دولت برمی آید که هم حمایت های دولتی را پشت سر دارد و هم طبق بخشنامه دولت در سال ۸۹ دستگاه ها موظفند که آگهی های خود را تنها به این روزنامه بدهند”، موضوعی که رسانه ها از آن به عنوان “رانت ویژه دولت برای روزنامه ایران” یاد کردند.

13281096533 تبلیغات عجیب یک روزنامه دولتی + تصاویر

کارشناس رسانه اضافه کرد: اگر مطالب یک رسانه وزین، متقن و صحیح باشد دلیلی ندارد که مخاطب آن ریزش کند و نیازی به خرج های میلیونی یا میلیاردی برای تبلیغات ندارد، مردم هنگامی به یک رسانه مراجعه نمی کنند که اعتمادشان از آن رسانه سلب شده باشد، بهتر است به جای تبلیغات سنگین شهری، سعی کنیم که با درج مطالب واقعی و درست و حفظ استقلال با استفاده از کادر مجرب و حرفه ای، ارتباط دوسویه خود با مخاطب را حفظ کنیم نه اینکه با حمایت بی چون و چرا از جریانات خشن سیاسی و درج مطالب تند و کذب، به عقاید مخاطبان پشت پا بزنیم.

وی در پایان به دولت پیشنهاد کرد که در صورتی که رسانه اش پول های زیادی اندوخته و پولدار است، آن را خرج خانواده های نیازمند تهرانی کند.

به نظر می رسد که تبلیغات پرخرج روزنامه ایران برای جلب مشتری! و قراردادن پاداش میلیونی، پس از آن آغاز شده است که خبرهایی مبنی بر کاهش تیراژ این روزنامه به دنبال تغییرات مدیریتی در آن به گوش رسید. روزنامه ایران از ابتدای سال جاری با مدیریت و سیاست های جدیدی کار خود را آغاز کرد. این روزنامه از حامیان جدی جریان خاص دولتی به شمار می رود. مدیریت موسسه ایران بر عهده علی اکبر جوانفکر است که گفته می شود روابط نزدیکی با اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطی پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ب.ظ http://www.mazzeparan.blogfa.com

سلام.در کل وبلاگ خوبی دارین بعضی هاشو خوندم
اگه میخوای بخندی و یکم خسته گی رفع کنی سری به وبلاگم بزن خوشت میاد
نظرتم بهم بگی هاااا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد